torsdag den 22. januar 2015

First day of school.

I går, onsdag, var første skoledag. Det var en meget kaotisk dag, og sikke et gedemarked. Jeg endte dog op med at vælge et special session fag, som er et business fag på et ekstra hold for internationale studerende. Det var egentlig ikke et fag jeg som sådan ville have (faget er Fundamentals of Entrepreneurship), da jeg på sidste semester havde noget om netop dette, som bare var sygt kedeligt. Men jeg valgte det alligevel, og læreren virker ret cool, så håber på en god oplevelse i anden omgang!
Derudover havde jeg første lektion i mine andre timer. Dette var dog mest en præsentation af professoren og hvad der skal ske i løbet af semesteret.
I dag stod jeg tidligt op for at skulle crash et fag. Jeg krydsede fingre for at få dette, da jeg så ville have alle mine fag. Og jeg fik det! Så nu har jeg 4 fag af hver 3 Units (skal have 12 units i alt), så nu er der ro på igen. Jeg mere eller mindre købt mine bøger i dag også, så nu kan jeg gå i gang med at lave lektier.... For en uge siden glædede jeg mig til at komme ind i fast rytme igen, samt til at starte i skole. Nu vil jeg bare gerne have ferie i 4 måneder i stedet, haha.
Alle mine undervisere virker rigtig søde og friske, så håber at timerne bliver gode. Vi har også fået en syllabus for hvert fag, hvilket er en plan for semesteret, hvor der står, hvad der skal læses til hver lektion, samt hvornår der skal afleveres noget og hvornår vores eksamener ligger.
Herover er det anderledes end hjemme i DK, hvor vi har et helt semester efterfulgt af eksamener. Her har vi midterms og finals, hvilket betyder at vi fx. har 3 eksamener løbende. Det bliver multiple-choice eksamener, hvor vi kommer op i det vi har læst indtil da. Jeg tror egentlig måden er meget god, og glæder mig til at se, hvordan det er i forhold til det vi er vant til.

Lige nu sidder jeg i sofaen og ser TV. Vi har i dag fået TV-pakke og bedre internet, så det er bonus. Jeg har det godt, og er glad for at være her. Jeg savner stadig Capper (of course), men det er meget bedre nu hvor tingene herovre er faldet mere på plads. Jeg har brugt eftermiddagen herhjemme i lejligheden med Alyssa, og jeg synes det begynder at køre samt være hyggeligt.

Efter vi har fået vores syllabus for hvert fag er det tror jeg månederne kommer til at flyve afsted, for jeg tror bestemt ikke vi kommer til at sidde på vores flade og lave ingenting. Der skal dog helst også gerne være tid til at nyde og opleve ting herovre, men mon ikke - det har de tidligere elever da i hvert fald.

Jeg savner dansk mad. En god leverdreng med agurk eller rødbeder ville gøre underværker. Eller bare at kunne tage et glas vand fra hanen uden, at det smager af klor....
Jeg har vænnet mig til at have skønt vejr hver dag, så når jeg engang kommer hjem igen bliver dette nok den største omvæltning. Jeg ville gerne Danmark havde dette klima, haha. Men det bliver man nok også træt af. En af mine professorer fortalte, at han og sin kone var så træt af, at der var det samme klima året rundt. Han fortalte, at de nok var nogle af de få der rejste væk for at få det koldere. Så måske skal vi være glade for at vi har lidt variation. Men ville bestemt ikke klage over at have sådan et vejr året rundt! Da det er vinter nu er bladende faldet af træerne nogle steder, hvilket er SÅ bizart nu, hvor solen skinner.
Men her er lækkert og campus er fed! Dette bliver også en omvæltning når jeg igen til september (!!) står på AAU's campus, som slet ikke kan komme i nærheden af dette.

Nu vil jeg slutte af, inden I har brugt al jeres tid på at læse her.
Jeg håber, I har det godt.

xx Mia  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar