tirsdag den 20. januar 2015

Two weeks in sunny San Diego

Det er vist ved at være på tide, at jeg får skrevet endnu et oplæg. Det er nu 14 dage siden jeg forlod Danmark og ankom til San Diego. Den sidste uges tid har jeg været på universitet til "registration", hvor vi alle fik taget et billede og modtog vores studiekort. Derudover har der været "orientation", hvor vi fik en masse information om, hvordan vi får valgt fag osv.
Jeg tog til en rundvisning ude på campus den anden dag. Det var en ret god idé, da man her fik et lidt bedre overblik over, hvor de forskellige bygninger ligger på campus. Aalborg Universitets campus kan godt pakke sammen. SDSUs campus er rigtig stor, og kan ikke sammenlignes med det vi kender derhjemme. Der er massere af bygninger, kæmpe bibliotek, kæmpe træningsfacilitet (ARC - Aztec Recreation Center), pools, basket arena (Viejas Arena), baseball field, tennisbaner, små kiosker, starbucks, diverse spisesteder, you name it! Det er helt vanvittigt. På campus er også en boghandel. Denne sælger ikke blot bøger, men også diverse SDSU og Aztec tøj samt accessories.

Udover de planlagte ting på campus, har jeg blandt andet brugt ugen på at ligge ved skolens pool for at få noget sol på min bleghvide, danske krop. Det er ren luksus og vildt lækkert.
I onsdags var jeg med nogle af de danske tøser hjemmefra uni ude at spise i Pacific Beach på en restaurant der hedder World Famous. Det var vildt lækker mad og udsigt lige ud til promenaden, stranden og havet.

Torsdag aften var der arrangeret et bowling arrangement vi kunne tage til. Dette foregik i skolens egen bowlinghal (ja, der er også en bowlinghal med baner, pool og bordtennis). Dette var et hyggeligt arrangement, hvor der endelig var mulighed for at få nogle nye bekendtskaber. Jeg faldt godt i snak med to piger fra henholdsvis Tyskland og Italien. Rigtig søde piger, som jeg håber jeg kommer til at få nogle gode stunder med. I dag var vi over at træne sammen, og efterfølgende en tur ved poolen.

De første par uger her i USA har været hårdere end jeg havde antaget hjemmefra. Jeg er ikke typen der som sådan har hjemve. Jeg elsker at rejse, og sidst jeg var ude at rejse i lang tid havde jeg stort set ingen hjemve. Jeg kunne nærmest ikke komme hurtigt nok afsted igen efter hjemkomsten til Danmark. Jeg må sige, at det faktum at jeg denne gang har en sød, sød kæreste hjemme i Danmark har gjort det hele lidt sværere. Det er hårdt ikke at se hinanden, når jeg normalt ser ham hele tiden.
Det har bestemt ikke gjort det lettere, at jeg ikke har følt mig 100% hjemme i lejligheden med mine roomies. Men jeg håber det hele falder på plads!

So long, allesammen.

xx Mia

Ingen kommentarer:

Send en kommentar