onsdag den 4. marts 2015

Hvepsstik, LA og Midterms.

Det er noget tid siden, jeg sidst lavede et indlæg. Skolen har taget meget tid de sidste par uger med midterms. Massere af læsning, og de første to midterms er overstået. Det er en helt anden måde at have prøver/eksamener på end derhjemme. Du får x-antal spørgsmål (vi havde omkring 50), og så er der omkring 4 svarmuligheder. Det vil sige, det er multiple choice. Det er egentlig sværere end forventet, da man aldrig ved hvilke spørgsmål der kommer. Jeg tror de næste vil være "lettere" i den forstand, at man nu (forhåbentlig) har en bedre forståelse for, hvordan spørgsmålene stilles. Jeg troede det ville være meget med henblik på termer osv., men det er meget mere om, hvordan termerne er i praksis.

Udover massere af læsning inde på mit værelse, og en lille tan der stille forsvandt grundet manglende sollys, har jeg været en tur i Los Angeles. Nikita og jeg havde planlagt en tur til LA, og vi endte med at rejse fire personer, da Ismail og Louise gerne ville med. Det var super hyggeligt! Vi rejste meget tidligt fredag morgen, hvor vi tog en Greyhound bus til LA. Da vi efter et par timer var fremme og var kommet hen på vores Motel - Dixie -, tog vi ud på sightseeing. Vi startede med at tage op til the Hollywood Sign, hvor min nye selfie-stick blev indviget.
Dernæst gik turen til Walk of Fame, hvor vi til sidst lod os overtale til at tage en af se typiske turist ture, hvor de kører rundt og ser nogle af de kendtes huse (eller porte), Beverly Hills, Bel Air etc.. Blandt andet så vi der hvor Justin Timberlake bor (sen sorte port nedenfor) og Verdsace (huset nedenunder ovenstående)
Efter to timer på tur blev vi sat af på Walk of Fame igen, hvor vi fik set på nogle af stjernernes stjerner. 

Senere den aften, efter vi havde fyldt vores maver, tog vi til et amatør stand-up show. En pige jeg mødte for noget tid siden til Super Bowl bor i LA, og vi havde snakket om at mødes. Hun skulle være en del af det og vi tog hen for at tjekke det ud. Nogle af dem var ret sjove, mens andre slet ikke.

Lørdag tilbragte vi i Universal Studios. I Universal Hollywood kan man bl.a. tage en tur, hvor man kører gennem nogle forskellige kulisser. Vi så for eksempel Wisteria Lane, som vi næsten alle sammen kender (Desperate Housewives), samt studierne hvor mange tv-serier bliver filmet - disse så vi dog blot udefra.
Selvom jeg var en smule skuffet over Universal (jeg har været i Universal Orlando, og så vidt jeg husker var den større!), havde vi en super sjov og hyggelig dag!

Søndag ville vi havde været på bl.a. Venice Beach, men da vejret ikke ligefrem var til det besluttede vi os for noget andet. Vi ville alle rigtig gerne i Six Flags, men havde på forhånd snakket om, at vi ville tage det på et andet tidspunkt, da det måske blev for meget med forlystelsesparker 2 dage i træk.
Og da vejret ikke var til strand, valgte vi at tage i Six Flags alligevel. Og det var et hit!! Hold nu ferie. Til dem af jer, som ikke ved, hvad Six Flags er: Six Flags er en forlystelsespark kun med rutsjebaner. Det var virkelig en succes, og adrenalinet blev pumpet. Da det er uden for sæsonen, og sikkert også fordi de havde lovet regn, var der ikke ikke mange mennesker i Six Flags. Dette resulterede i, at vi stort set ikke skulle stå i kø. Tror vi stod max 10-15 min. ved to forlystelser! Det var så lækkert. Det eneste ærgerlige var dog, at det ved 16-tiden begyndte at regne. Ret så meget, og derfor blev de fleste forlystelser lukket. Det gode var dog, at vi havde noget at prøve alle dem vi ville; vi manglede blot at prøve nogle af dem igen!!
Der var vildt mange fede rutsjebaner! Det ville være så fedt, hvis Six Flags var hjemme i DK. Der var noget for enhver smag.
Det var virkelig øv med regnen, men vi må ikke klage - en dag uden kø og mennesker er guld i en forlystelsespark!!

Eftersom det meste lukkede og regnen fortsatte, satte vi kursen mod San Diego igen.

Hvad er der ellers sket? Nå ja, Valentinsdag, den 14. februar, holdt Marta og sine roomies en valentinsdagsfest. Det var suuuper sjovt! De havde pyntet med hjerteballoner i loftet, små hjerter hvor man kunne skrive en besked og hænge på væggen, deres russiske roomie tog billeder med sit polaroid kamera og hang dem op.. Der var en kanon stemning, og der kom vildt mange! Hele lejligheden var proppet. Desværre sluttede festen kl. 1, da vagten kom og lukkede festen.... Too bad. Men fed fest - det var det!

Vi har også været til Mardi Gras. Nede i en del af Down Town er der et område som hedder Gaslamp Quarter, et område med mange barer og restauranter. Her blev en af gaderne spærret helt af, og så blev der holdt Mardi Gras. Der var forskellige DJ set ups, og sidst på aftenen var der et optog ned gennem gaden.

Åh ja, og så har jeg været til Color Fun Run (ligesom Color Run) sammen med nogle danskere fra Aarhus, som jeg har time med. 5km og farve på tøjet. Ret sjovt - og nu glæder jeg mig til at udføre Color Run hjemme i DK med verdens bedste Capper til sommer! Wuhuu.

Så har jeg været ved lægen herovre også, da jeg har døjet med trykken for brystet. Jeg skal love for, de var søde, og jeg blev undersøgt i 2 timer (!!). I går var jeg til eftertjek hos hende der undersøgte mig første gang. Hun var så fantastisk sød, og jeg fik lyst til at give hende et kæmpe kram. Hun fortalte, hvordan hun havde tænkt på mig, og tog sin tid til at tale med mig - også bare til at sludre.
Det var virkelig rart med en god behandling både undersøgelsesmæssigt og personlig. For at I ikke bekymre jer kan jeg fortælle, at jeg har det okay!

Nu når vi er i gang, så blev jeg i dag til surfing stukket af en hveps!! De af jer, som kender mig godt ved, at jeg HADER hvepse, og er noget nær at hvepsefobi! Jeg tror dette skyldes, at jeg aldrig rigtig er blevet stukket før. Én gang da jeg var meget lille (som jeg husker det), og det gjorde meget av!! Ligesiden er jeg aldrig blevet stukket, og har frygtet det som bare fanden. Skæbnen vil så, at jeg bliver stukket på armen i dag inden surfingclass. I mens jeg står at snakker kommer den ud af det blå og suger sig fast til min arm og stikker. Mine surfing instructors var meget søde, og fik broden ud og fundet en ispose til mig. Det var meget mildere end jeg havde forventet, heldigvis. Dog gør det stadig en smule ondt, men pyt! Måske har det hjulpet på min frygt for dem, at jeg nu ved hvordan det føles.

Det var vist det for denne gang. Det blev alligevel til et længere indlæg!
Vi ses.

Mia xx










































Ingen kommentarer:

Send en kommentar