torsdag den 23. april 2015

En blandet San Diego-handel..


Den sidste måneds tid er gået usandsynligt stærkt. Jeg kan slet ikke følge med i dagene, og derfor er min blogindlæg lidt forsinkede. Siden sidst er tiden gået med skole og midterms. Midterms er heldigvis slut, og nu er der kun finals tilbage, som starter den 4. maj.
Foruden skole, lektier og midterms er tiden gået med følgende:

Balboa Park
Marta og jeg ville udforske Balboa Park, da vi endnu ikke havde været der. Der var meget hyggeligt, men synes ikke det var noget helt vildt. Der var mange museer, men vi var ikke derinde. Vi gik bare rundt og så bygningerne, blomsterne og springvandende. Der var også en lille "skov", hvor der blandt andet var et træ med nogle kæmpe rødder!!!



Torrey Pines
Marta, hendes roomie Maria og jeg tog på hike ved Torrey Pines. Der var ufatteligt flot, og vi fandt senere en hike ned på stranden. Stranden var gemt ved klipperne, og der var rigtig lækkert. Vejret var skønt, så vi hoppede en tur i havet.



En lille torsdagsfest 
Torsdag og vi var et par stykker som tog et smut i byen. Vi drak vin hjemme hos Louise inden turen gik til PB. Skide hyggelig aften, hvor nogle endte med at blive fuldere end andre, HAHA. Jeg nævner ingen navne, men det var ikke mig - jeg tog babysitter rollen i stedet. Men pyt, vi fik et godt grin efterfølgende.

Danceshow efterfulgt af crepes
Jeg skulle ha' været med til en Baseball kamp med en anden Alyssa fra SDSU. Hun aflyste dog og jeg tog med Alyssa (roommate) til et danceshow på SDSU i stedet. Bagefter tog vi hen for at få crepes hos et lille sted på campus. Det blev en rigtig hyggelig aften på trods af starten.


Mission Beach & House party 
Marta og jeg nød solen på Mission Beach i dagstimerne, og om aftenen tog Alyssa og os til et House Party. Er du gal der kom mange mennesker. Jeg fatter ikke, man gider have så mange mennesker i sit hjem. Men det var hyggeligt. Vi tog dog hjem i rimelig tid og havde ikke rigtig drukket - dog tog vi et smut forbi Dominos pizza til lidt natmad! Mums.

Rudy is not comfortable with pics... Lol



Hiking Cowles Mountain
Marta og jeg har været på hiking op ad Cowles Mountain. Dette er det højeste sted i San Diego, og der var en flot udsigt fra toppen.


Frisør
Mit hår var virkelig vokset!! Men kunne til sidst ikke løbe fra, at det også var blevet slidt. Jeg besluttede, at jeg hellere måtte få det klippet nu i stedet for at vente til jeg igen er i DK - og dermed risikere, at de klipper meget mere af pga. slidtage.
Jeg var blevet anbefalet en salon og tænkte jeg bare ville prøve den. Salonen var til gengæld en oplevelse i sig selv! Jeg kommer ind og bliver budt velkommen, får stukket en morgenkåbe (i stedet for de omslag de bruger derhjemme fik jeg en kåbe i samme stof) i hånden, som jeg skulle tage på - der var "prøverum" til lejligheden. Dernæst får jeg en rundvisning i salonen, da det er min første gang hos dem.
Salonen er delt op i små afdelinger/sektioner; color station, hvor de farver folks hår (bonus info: loftet er her af glas, så der falder naturligt lys ind), en sektion hvor der klippes osv., en sektion til mændende, en heating station, hvor du kan sidde og kigge ud alt imens håret varmes af en af de der varmeting, som de sætter over håret. Der var også et specielt rum, hvor de vasker folks hår - vaskehallen. Du kommer ind, får et lunt håndklæde lagt under nakken (ja, lunt - der var "towel heaters"), der er en behagelig musik derinde samt duft i rummet. Jeg fik ikke blot vasket håret, men også en lille nakke/skulder massage.
Haha. Der var ret sejt der, og efter min lille rundtur blev jeg placeret i en sofa med magasiner og et glas vand med jordbær ved min side alt i mens jeg ventede på frisøren. Jeg blev klippet og der var alt i alt en super god oplevelse!

Ben & Jerry's Free Cone Day +  Seaport Village
Det var Ben&Jerrys Free Cone Day - og det betød gratis is! Vi tog et smut til Seaport Village, som er et hyggeligt område i Down Town. Der var en masse små butikker, en hyggeligt stemning og det ligger lige ud til vandet. Der var massere af mennesker som ville have gratis is - og vi var ikke anderledes og gik hele to gange, haha.


Luau @ 5025
Forleden blev der holdt Luau på stedet hvor jeg bor. Der var pyntet op med luau kranse osv., og der blev serveret mad. Personligt synes jeg ikke maden var noget at råbe hurra for, men man kan vel sige at det var tanken der tæller.



Tanning @ Coronado Beach
Det var fredag og turen gik til Coronado Beach for at sole. Desværre blæste det en del dernede, så vi lagde os op i nogle klitter for i stedet, hvor der var mere læ. Om aftenen stod den på gyserfilm hjemme hos Louise.

Boat Party 
Det var søndag og dagen stod på Boat Party. Båden var fuld af mennesker, der var musik, der var drinks og der var godt vejr! En super hyggelig dag på en båd, som sejlede rundt udenfor San Diego havn.

Dette er Allan fra min casegruppe.

Jeg kan ikke fatte at tiden er gået/går så stærkt. Dagene flyver for øjenene af mig, og jeg føler lige jeg er rejst fra Danmark. Dagene forsvinder så småt fra mig, og inden jeg ser mig om er jeg på vej hjem. Det er altsammen med meget blandede følelser, da jeg er blevet ufatteligt glad for at være her, samt har fået nogle nye bekendtskaber. Om mindre end en måned afslutter jeg mit semester på SDSU, og få dage efter dette ankommer Capper. Jeg glæder mig meget (!) til at se ham, men samtidig er det også enden på mit kapitel herovre. Altsammen er en blanding er sorg og glæde. Men jeg glæder mig selvfølgelig til at se alle hjemme i DK igen (sæt kryds i kalenderen, jeg lander den 8. juni om eftermiddagen), samt få en masse dansk kost!

xx Mia 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar