tirsdag den 21. april 2015

Spring Break

Spring Break

Spring Break kom og gik alt for stærkt!
Lørdag i starten af springbreak var jeg nede at få lavet negle sammen med Martha. De blev super fine! Derefter nappede vi en hurtig frokost i Mission Beach inden vi kørte hjemad. Lørdag aften ankom mine forældre. Vi spiste aftensmad sammen inden de tog hjem i seng efter mange, mange timer undervejs.
Søndag tog vi alle (de rejste med et vennepar/vores naboer) til Las Americas for at kigge butikker, og om aftenen ud at spise. Så blev det mandag og det blev min fødselsdag! Yay! Jeg havde sovet hos mine forældre på deres hotelværelse, og blev derfor vækket af dem om morgenen med sang og gaver. De havde også fået en gave med fra Capper, som har givet mig en meget smuk ring, som jeg er ellevild med!
Vi tog til PB for at spise morgenmad på Kono's. Så gik vi en lille tur i PB, og satte efterfølgende kursen mod La Jolla, hvor vi både så sæler, søløver og pelikaner. Inden turen gik hjem til hotellet tog vi ud på Coronado, så de kunne se det også. Om aftenen spiste vi noget meget, meget lækkert mad på en italiensk restaurant i Little Italy.
Det var dejligt at se dem igen, og ufatteligt mærkeligt at sige på gensyn med viden om, at de stadig var i USA, og næste gang vi vil ses er i DK.

Meget tidligt tirsdag morgen satte jeg kursen mod Hawaii. Efter godt 8 timer undervejs nåede jeg til Waikiki, hvor jeg fik låst mig ind i Hans og Stinas lejlighed. De tager begge deres semester på Hawaii .
De var begge i skole, så jeg tog ud for at spise frokost med Ismail, Nikita, Mie og Carina, som også brugte deres Spring Break på Hawaii. De spurgte om jeg ville med dem ud at spise om aftenen, og da jeg vidste Hans havde en masse skolerelateret arbejde den dag takkede jeg ja. De havde bestilt bord på en Italiensk restaurant. På bordet stod en æske, og jeg spurgte forundret de andre om, hvad de troede der var i æsken. Jeg tænkte, at det måske var en så fancy restaurant som havde sat noget specielt chokolade på bordene. De andre siger lidt efter, at æsken er til mig, og at ideen med aftenen er at fejre min fødselsdag. Jeg havde intet fattet, men blev utroligt glad. Jeg fik nogle lækre Hawaiianske cookies, som smagte himmelsk!!! De havde inden vi ankom også fortalt medarbejderne på restauranten at det var min fødselsdag, og jeg fik derfor en lækker (gratis!) dessert. Jeg var på toppen, haha. Efterfølgende tog vi ud for at få et par drinks, inden jeg satte kursen hjem mod lejligheden efter en lang dag.

Onsdag morgen tog jeg med de andre på en båd/snorkel tur, hvor vi blandt andet så nogle havskildpadder. Da Hans og Stina var hjemme fra Uni tog vi på hike på noget der hedder Diamond Head. Der var en fantastisk udsigt fra toppen udover Waikiki. Vi grillede allesammen om aftenen hjemme hos Hans og Stina, og det var super hyggeligt.
Hans og Stina havde taget de næste par dage fri for at være sammen med mig, og torsdag tog vi ud til et sted der hedder Lanikai. Pigerne, Ismail, Hans og Stinas roomie Christian samt en anden gut var tog med. Vi tog først på en hike - Pillbox Trail. Terrænet var ikke det bedste og der var bagende varmt, men vi klarede toppen, og endnu engang var der en smuk, smuk udsigt!! Vi spiste frokost på toppen inden vi satte kursen ned mod Lanikai Beach. Vi tog alle ud for at spise om aftenen på en asiatisk restaurant.
Dagene går stærkt, og det blev hurtigt fredag. Denne blev brugt på Waikiki Beach, hvor nogle af de andre vi var med spillede en smule Beachvolley. Der var varmt og vandet var lækkert. Der blev slikket sol inden aftenens fest. Stina har fødselsdag samme dag som jeg selv, og skulle holde fødselsdagsfest. Festen var dog også for mig. Der var masketema, så alle skulle medbringe en maske. De andre var taget tilbage til San Diego, så alle gæsterne var Hans og Stinas venner. Jeg kom hurtigt til at spille beerpong med deres roomie og nogle andre, og til min fordel havde jeg en god arm denne dag. Jeg er stadig imponeret over mig selv, haha. Men man er vel også i USA!
En af deres veninder, en sød dansk pige ved navn Melissa, havde taget et "It's my birthday" bånd og krone med til Stina, og jeg fik lov at få kronen.
Vi fortsatte i byen, og havde en fed aften. Stina og jeg spillede fødselsdagskortet, og med gratis entre og gratis drinks hele aftenen kan det kun blive en god aften!!

Lørdagen blev brugt på afslapning ved stranden i Waikiki, og senere slentrede jeg rundt for mig selv i byen og koblede fra. Dagen gik stærkere end stærkt og det blev pludselig søndag. Jeg skulle først flyve om aftenen, så vi tog ud til Hanauma Bay for at slikke sol og snorke.

Jeg havde en skøn Spring Break, og det var super hyggeligt at se Hans og Stina igen! Desværre gik ugen alt for stærkt.

Jeg fløj hjem om aftenen og landede mandag morgen i San Diego, hvor Nikita hentede mig i lufthavnen.

Mor og far på Crystal Pier

La Jolla

Waikiki Beach

Waikiki

Havskildpadde, Waikiki 

Havskildpadde. Waikiki 

Waikiki Beach 

Diamond Head 

Hans og Stina på Diamond Head

Diamond Head - udsigt over Waikiki 

På Diamond Head

Udsigt over Waikiki fra Diamond Head

Pillbox Trail 

Udsigt fra Pillbox Trail, Lanikai

Pillbox Trail, Lanikai



På toppen af Pillboxes Trail


Waikiki Beach



Hanuma Bay

Hanauma Bay

Hanauma Bay

Fødselsdagsdessert

Hawaiianske cookies 

Udsigt fra Diamond Head 


Lanikai Beach






SDSU 

SDSU

Mor og jeg ved Love Library

SDSU 

23 år! Hurra 

Min smukke ring 

Min smukke ring

Lamborghini 

Lamborghini 

Bentley 

Solopgang over LA 


ALOHA!

Lanikai Pillboxes Trail 


Waikiki 

Waikiki






Ingen kommentarer:

Send en kommentar